logo

St. Gerzer and A. Burmester, Trade in Artists’ Materials:The Venino Merchants in Würzburg, in: D. Saunders, J. H. Townsend und S. Woodcock (Hrsg.), Preprints of the 21st IIC Congress in Munich. The Object in Context, Crossing Conservation Boundaries (2006), S. 312.

Chr. Krekel, U. Haller und A. Burmester, Artists’ Pigments Reconsidered: Does Modern Science Match the Historic Context?, in D. Saunders, J. H. Townsend und S. Woodcock, Preprints of the 21st IIC Congress in Munich, The Object in Context,.Crossing Conservation Boundaries (2006), S. 244-248.

A. Burmester, Deep Time: Von Erinnerungsstrategien und Wissensspeichern, in: AVISO Heft 4 (2006), S. 36-41 (download).

Ursula Baumer, Irene Fiedler und Johann Koller, Öl-, Tempera- oder Mischtechnik? Eine Fallstudie anhand Vermeers Gemälde „Bei der Kupplerin“, in: Archäometrie und Denkmalpflege 2006, Jahrestagung an der Staatlichen Akademie der Bildenden Künste Stuttgart 22.-25. März 2006, S. 115-117.

M. Grün, Asking for the Context: Conservation Strategy for Joseph Beuys' The End of the Twentieth Century, in: D. Saunders, J. H. Townsend und S. Woodcock (Hrsg.), Preprints of the 21st IIC Congress in Munich, The Object in Context. Crossing Conservation Boundaries (2006), S. 162-169.